2018

DECEMBROVÉ číslo Naše Poľovníctvo 12/2018

 

NOVEMBROVÉ číslo Naše Poľovníctvo 11/2018

OKTÓBROVÉ číslo Naše Poľovníctvo 10/2018

 

Október 2018

Na jeho stránkach  nájdete:

ČISTÝ REVÍR

– malá  úvaha o revíri pred príchodom zimy.

V ZNAMENÍ DANIELA

Ako získal prvý úlovok  daniela  spomína  Mgr. PETER KUŠÍK.

zistiť viac.

 

August 2018

 

 

 

 

Zistiť viac.

 

 

Júl 2018

Budúcnosť tetrova hlucháňa

Nad osudom vzácneho obyvateľa lesných tíšin v ČR sa zamýšľa autor príspevku VLASTIMIL NOVÁK.

Objavenie revíru Majdán

Autor príspevku JARO KARELSKÝ navštívil jeden z mnohých kútov Malých Karpát – poľovný revír   Majdán a nazval ho „malokarpatskou perlou“. Čo ho  tak očarilo?

Zistiť viac.

Jún 2018

 ZBRAŇ PRE 21. STOROČIE

— tak odborníci označujú  Kriss Vector, malokalibrovku vyvinutú v spolupráci s americkými výrobcami. Je vyrobená z najlepších materiálov a má veľa vylepšení. Možno si ju kúpiť už i u nás.

 VTÁČÍ  SPEV

S vtáčimi „spevákmi!,  ktorých najčastejšie počuť i v našich končinách, slovom i obrazom  nás zoznamuje  IVAN KŇAZE.

Zistiť viac.

Máj 2018

V JÚNI SA STRETNEME NA CHATE

TOMÁŠ VASILENKO, člen výboru PZ Skala Mestisko (okres Svidník) predstavuje činnosť združenia pôsobiaceho v Nízkych Beskydách. A združenie sa má čím pochváliť, práve teraz  napr. aj  zrenovovanou  poľovníckou chatou, novými  poľovníckymi zariadeniami v revíri ako aj  dobre vybavenou strelnicou. Členovia  PZ  s rodinami už teraz sa tešia na prvé  spoločné stretnutie vo vynovenej chate.

Zistiť viac.

 

 

 

Apríl 2018

TATRANSKÝ  DURIČ: PERSPEKTÍVA ALEBO ZBYTOČNÉ ÚSILIE?  

Autor  príspevku  MARTIN RUDOHORSKÝ  sa vyslovuje k úsiliu niektorých kynológov vrátiť  plemenu  „zašlú slávu“ a vrátiť  ho do praxe.  Súčasne sa obracia  i na poľovnícku verejnosť  so žiadosťou podporiť zaujímavý projekt  návratu tohto plemena do praxe, veď svoju životaschopnosť preukázalo už v minulosti.

Zistiť viac.

 

 

 

Marec 2018

MIGRÁCIA ŽIVOČÍCHOV

Druhá časť článku Ing. VLADIMÍRA VICANA, PhD. o zaujímavostiach spojených s presunom niektorých živočíchov. Zdá sa, že o tomto jave vieme už všetko, no mnoho detailov z preletov  a prechodov sa zistilo len nedávno.

Zistiť viac

 

 

 

NP2018_02 titulkaFebruár 2018

VITAMÍNY A MINERÁLNE LÁTKY VO VÝŽIVE RATICOVEJ ZVERI

Súčasné obdobie prikrmovania raticovej zveri pozostáva z objemových a jadrových krmív. Autorka MVDr. EMÍLIA SELECKÁ poukazujem na dôležitosť vitamíno-minerálnych doplnkov. Tie sú dôležité pre jej zdravie, kondíciu, správny rast a vývoj.

S konzultáciami sa môžete obrátiť priamo na autorku na tel.: 0911 482 555.

Zistiť viac.

 

 

tit_01_18Január 2018

NEZÁUJEM O KAČICU DIVÚ

Napriek tomu, že  na našom území zimujú takmer všetky druhy kačice divej, ich lov je zanedbateľný.  Prečo? Odpoveď na túto otázku  hľadá  autor článku  Ing. JOZEF HERZ PhD. Súčasne pripomína, čo pre tento druh poľovnej zveri možno urobiť, aby na  zimoviskách u nás  našla vhodné podmienky.

Zistiť viac